Jamen det där bröllopet…

Det är då märkligt vad svårt det ska vara att komma på vad man ska ha på sig!

Vad tror vi om den här?

8 reaktioner på ”Jamen det där bröllopet…

  1. Nu skall väl hon den bittra sumpa allt då. Men jag tänker medeltidsveckan på Gotland när jag ser modell och trumpetärm. Du är svinsnygg och lång, därmed snygga långa ben. Varför skall du gömma det under ett medeltida tält? 💖

    Jag kan ha råkat gå igenom hela utbudet hos otrevliga tanten på skoföretaget, svara och upplys henne att alla kan ha en dålig dag, men sådär arsligt svarar man INGEN när man har webshop. Så köper du skorna och kräver fri retur om storleken är åt skogen. Jag fastnade nämligen för en hel del av skorna från just det märket och de måste ju tillverka sina dojjor i 509 olika fabriker eftersom inga skor var enhetliga.

    Klänning, knälång (eller är det klädkod tält?) och lite 50-talsmodell på den. Gärna med underkjol. Det skulle sitta som en smäck på dig. Isblått såklart (herregud så snyggt) så tar du champagnen över axlarna.

    Vill du inte gynna griniga affären fungerar det lika bra med svarta dansskor till ovan outfit. Men de där rosa var ljuvliga. Jag kan ha råkat hitta ett par med andra detaljer, i form av randig klack. 💃💃

    Frågor på det? Bra, då är det spikat.

    • Ja, jag är lång och dessutom vikt på fel ställe så benen är 7 cm längre än de borde vara. Det grinar jag bara för när brallorna flaggar på halv stång. Men det gör att för kort klänning kan jag inte ha och den där når preciiiiis till övre kanten på knäskålen. Förutom att jag tycker det är tacky med lårkort om man inte är 17 och pinnsmal så är risken utomordentligt stor att jag ser ut som en pilatesboll på två flaggstänger eftersom jag varken är 17 eller pinnsmal…

      Det är lite 50-talsmodell på formen, utom på ärmarna. Urringningen tangerar bh:n (på djupet) även om den är smal och snörd och fräsigare än så behöver vi inte heller vara.

      Griniga skoaffären svarade inte på mitt sista mejl så de kan dra åt helvete på ren franska. Svarta, snygga, väl indansade skor blir det till. Och frissan är bokad. Så nu kan vi börja diskutera frisyrer istället. =)

    • Det är tre veckor kvar! Och igår köpte jag ett nytt tyg – som inte lirar med den beställda sjalen så det är inte säkert att det får hinna bli en klänning ens. Men det är lite nya klänningar beställda och jag ska sätta saxen i provtyget i helgen och sen sy upp den isblå. Men ska jag ha den måste jag hinna sola lite också…

      Ingen vet än!

Kommentera

